El Rebost de Roure

El Rebost de Roure vol garantir aliments de primera necessitat a famílies en situació de fragilitat econòmica i, a la vegada, promocionar el treball social envers els usuaris, fent-los partícips del projecte a través d’activitats enfocades a reforçar hàbits saludables, fomentar les xarxes d’intercanvi i a valorar els recursos socials que tenen a l’abast.

Objectius

• garantir aliments de primera necessitat a persones i famílies en situació de fragilitat econòmica
  • evitar la cronificació dels donatius d’aliments a través del treball social
  • fomentar l’educació social dels usuaris a través de la promoció de la seva participació en el projecte
  • ser un recurs econòmicament sostenible
  • promocionar el treball en xarxa amb d’altres entitats del barri que també realitzen donacions d’aliments per tal d’optimitzar els recursos del territori
  • implicar als comerços del barri perquè siguin donants d’aliments i de nous llocs de treball

Beneficiaris

Persones i/o famílies en situació de fragilitat econòmica.  Els usuaris poden venir per diferents vies:

Els usuaris poden venir per diferents vies:

1. derivats pels serveis socials del barri,
  2. derivats per altres entitats socials del territori,
  3. usuaris de la Fundació.

En tots els casos, sempre s’aconsella a les persones que vagin als serveis socials del barri perquè els assignin una treballadora social que pugui intervenir en la totalitat de problemàtiques que pugui tenir el beneficiari.

Els Donatius

1. Tipus de donatius:

• Aliments de primera necessitat: làctics, fruita, verdura, pasta, arròs, llet, sucs de fruita, conserves, llegum, pa.
  • Altres aliments: menjar precuinat, embotit, dolços.
  • Altres productes: bolquers, gel i sabó de dutxa i productes de neteja.

2. Empreses i entitats donants

Actualment la Fundació rep donatius d’entitats i empreses privades:

3. Gestió dels excedents:

Per als casos de productes amb una caducitat molt propera o en què hi hagi molt excedent i no se’n pugui garantir la distribució, la Fundació Roure col·labora amb entitats socials que es queden tot aquest producte i el reparteixen entre els seus usuaris. Aquestes entitats són: Parròquia de Sant Pere, Fundació Comtal, Associació Educativa Nou Quitxalles, L’Hora de Déu, Santa Lluïsa de Marillac i Bayt al-Thaqafa.