Serveis de Dutxes Socials

La Fundació  disposa de dues dutxes adaptades per a les persones que necessitin fer-se la higiene personal.

Moltes persones no poden dutxar-se a casa seva, ja sigui perquè no tenen casa, o perquè les condicions de l’habitatge són poc adequades o fins i tot, perquè necessiten d’un suport d’una treballadora familiar i els és més còmode usar les dutxes adaptades que la de casa seva.

Des de la Fundació s’ofereix les dutxes, tovalloles i sabó.

Els usuaris venen derivats per la treballadora social dels serveis socials del barri.

En el cas que necessitin d’un suport d’una treballadora familiar, la Fundació pot oferir aquest recolzament o es fan els tràmits pertinents per a sol·licitar-ne una als serveis socials de l’Ajuntament de Barcelona.

Tot i ser un servei bàsicament assistencial, es procura que els usuaris de les dutxes tinguin una bona acollida i se sentin confortables en l’espai, oferint-los la possibilitat d’esperar el seu torn en una sala adequada amb premsa, llibres i el constant suport d’una treballadora de la Fundació que administra el servei.

D’altra banda, la majoria d’usuaris de les dutxes, també es beneficien dels lots d’aliments que la Fundació reparteix periòdicament i se’ls ofereix l’opció de comprar-se la roba personal que necessitin, a la Botiga Solidària de l’entitat.

Beneficiaris del projecte

El servei de dutxes socials és obert per a totes les persones que el necessitin. La majoria d’usuaris presenten una o més de les següents característiques:

• Persones grans amb deteriorament físic
  • Persones sense llar
  • Persones amb males condicions d’habitatge