Projectes

I PROJECTES SOCIALS

CENTRE DE DIA

HORARI
De dilluns a divendres, de 9 a 19 h.
Caps de setmana, d’11 a 16 h.

El Centre de Dia ofereix atenció a persones grans, amb capacitat per a 30 persones, on passen el dia en un ambient confortable i amb l’atenció necessària per a persones amb un cert grau de dependència o, de forma preventiva, per a casos psicosocials complicats.

En moltes ocasions, la situació dels nostres usuaris és d’urgència causada per greus dèficits socials, sanitaris i econòmics. Com que el temps d’espera entre la sol·licitud d’ajut a la dependència i la resolució acostuma a ser llarg, el Centre funciona també com a recurs per a atendre les necessitats més immediates de les persones sol·licitants que es troben en situacions de fragilitat.

Els objectius del Centre són:

• Evitar l’aïllament i la solitud
  • Millorar la qualitat de vida
  • Recuperar i/o mantenir el grau de dignitat i autonomia més gran possible
  • Retardar o prevenir l’increment de la dependència a través de la potenciació i rehabilitació de les capacitats cognitives, funcionals, emocionals, espirituals i socials
  • Desenvolupar l’autoestima
  • Afavorir un estat psicoafectiu adequat i
  • Evitar o endarrerir la institucionalització definitiva no desitjada o desaconsellada.

Altres intervencions en xarxa per a gent gran

Treballem en xarxa en el territori i amb institucions i entitats de fora del territori. Formem part de la Taula de Gent Gran del Casc Antic.Col·laborem amb el projecte Radars, una xarxa de prevenció de situacions de risc en les persones grans, i dinamitzem els Radars comercials Coordinem i dinamitzem l’Escola d’Envelliment Actiu amb xerrades i tallers per tal de millorar la qualitat de vida de les persones grans de Ciutat Vella i dels seus cuidadors.

Des de mitjan 2015 la Fundació també coordina el butlletí La Pregonera, que difon les activitats mensuals que es fan al territori per a les persones grans.

• Total de persones ateses

• Nº de places socials al Centre

SUPORT EN DOMICILIS

HORARI
Dies laborables de 8 a 20 h.

Aquest projecte ajuda a millorar la qualitat de vida de les persones grans en la seva pròpia llar i en el seu entorn més immediat a través d’accions concretes en el domicili, com la neteja de la llar, l’acompanyament, la higiene personal…

Totes les accions tenen en compte l’autonomia de la persona gran, respectant al màxim el seu parer i fomentant la seva participació en la concreció del servei sempre que es pugui.

El projecte va destinat a persones grans:

• Que poden patir una situació econòmica precària.
  • Amb malalties cròniques, incapacitats físiques i/o mentals.
  • Que no es valen per elles mateixes en les seves activitats quotidianes.
  • Sense familiars de referència que se’n puguin fer càrrec d’ells.
  • En procés de tramitació d’ajuts públics i amb necessitats d’atenció urgents.

• Beneficiaris

• Hores de servei / any

VIURE I CONVIURE

El Programa Viure i Conviure de Fundació Roure és un programa social sense ànim de lucre que pretén promoure i facilitar relacions solidàries i d’ajuda mútua intergeneracional. Proposa alternatives al problema de la solitud en persones grans i facilita alternativa d’habitatge als/ a les estudiants joves. Es tracta, doncs, d’un programa basat en la companyia sense un intercanvi econòmic entre la persona gran acollidora i l’estudiant.

La durada de la convivència com a mínim és per un curs acadèmic, però es pot prorrogar als altres cursos de la carrera, i hi ha uns compromisos a seguir (passar sis nits a casa de la persona acollidora i l’hora d’arribada es a les 22:30h com a màxim).

Durant 2019 han conviscut 111 parelles, un total de 222 persones.

Per a més informació, clica al següent vídeo.

Qui ho pot demanar?

• Estudiants universitaris, de menys de 35 anys, que vinguin a estudiar a la ciutat de Barcelona o rodalies i que tinguin disponibilitat de dues hores diàries per conviure amb la persona gran. És un requisit imprescindible parlar amb fluïdesa el castellà o el català.
  • Persones de més de 65 anys que visquin preferentment soles i que vulguin compartir la seva llar amb un/a jove.

L’habitatge ha de tenir unes condicions d’habitabilitat adequades i amb possibilitats d’allotjar-hi un estudiant.

On es pot demanar?
Omplint la següent sol·licitud.

Com puc contactar amb el programa?
Omplint la sol·licitud que s’obre clicant aquest enllaç.

ÀPATS EN FAMÍLIA

HORARI
De dilluns a diumenge, de 13 a 14 h.

El projecte d’Àpats en Família dona resposta a les necessitats alimentàries de famílies i persones en situació de solitud i precarietat. És un dels tres menjadors socials que acullen famílies a Barcelona.

A causa del reduït nombre de places i l’ambient acollidor, les famílies s’hi senten molt a gust.

Els nostres usuaris tenen garantit almenys un àpat calent diari i tenen la possibilitat d’emportar-se el sopar.

Degut a l’assistència diària podem detectar altres necessitats emergents i derivar els usuaris a altres serveis o projectes que cobreixin aquestes necessitats.

L’ambient del menjador està molt cuidat i s’ofereixen activitats complementàries que ajuden a la relació i el bon ambient.

• Total de persones ateses

• Núm. total d’àpats (dinars i sopars)

REBOST COMUNITARI

HORARI D'ATENCIÓ A LES PERSONES: Dilluns matí. HORARI DE L'ECONOMAT SOLIDARI: Dimarts de 10 a 13 h / Dimecres de 15 a 17 h / Dijous de 10 a 13 h / Divendres de 15 a 17h . (Aquest horari s’ampliarà si fos necessari)

El Rebost Comunitari liderat per la Fundació Roure, és el resultat de la unió dels esforços de diverses entitats que treballen conjuntament per donar resposta a necessitats alimentàries de les persones en situació de vulnerabilitat social. Amb aquest projecte es busca optimitzar els recursos, ampliar la diversificació del productes, evitar el malbaratament del menjar i les duplicitats que donen lloc a desigualtats, i arribar a més persones sense recursos. És un equipament tipus economat.

Aquest recurs permet que les persones i famílies amb necessitats alimentàries puguin triar els aliments que necessitin per a la seva nutrició saludable i no ser receptores passives d’un lot d’aliments.

Les persones que accedeixen al rebost venen derivades per treballadors/es socials de les entitats col·laboradores o per les pròpies de Serveis Socials.

TIPUS DE PRODUCTES

Aliments bàsics: llet, carn, fruita, verdura, pasta, arròs, sucs de fruita, ous, sucre, cacau, iogurts, conserves, llegums, pa, cereals infantils, galetes, formatges, sopes deshidratades, etc.

Altres aliments: plats precuinats, embotits, pastisseria, batuts.

Altres productes d’higiene personal.

• Beneficiaris

• Menjar distribuït en un any (kg)

DUTXES SOCIALS

HORARI De dilluns a divendres, de 9:15 a 13 h i de 15:15 a 16:15 h.

La Fundació  disposa de dutxes adaptades per a les persones que necessitin utilitzar-les per a la higiene personal.

BENEFICIARIS DEL PROJECTE

Els usuaris venen derivats pel treballador social dels serveis socials del barri i la majoria presenten una o més de les següents característiques:

• Persones grans amb deteriorament físic
  • Persones sense llar
  • Persones amb males condicions d’habitatge
S’OFEREIXEN TOVALLOLES I SABÓ
ducha1

• Nombre de dutxes totals

• Persones ateses

REHABILITACIÓ ENERGÈTICA DE LLARS

Fundació Roure va iniciar el 2018 una col·laboració amb Naturgy per tal de rehabilitar les llars de famílies en situació de vulnerabilitat a Barcelona i combatre així la pobresa energètica.

Gràcies al Fons Solidari de Rehabilitació Energètica de la Fundació Naturgy i a la implicació de Roure per a localitzar les persones que més ho necessiten, es poden dur a terme diferents accions que ajuden a reduir el consum energètic i que milloren el benestar a la llar.

Mesures com l’aïllament tèrmic de finestres, sostres o sòls, el subministrament d’electrodomèstics nous i sostenibles, la reparació o compra de sistemes de calefacció, electricitat o gas, conformen un pla de reformes exprés que pot suposar un gran estalvi per a les famílies.

L’equip de Roure està format per:

· Ex-vicesecretari de l’Associació Espanyola del Gas, voluntari de coordinació.

· Empresa d’inserció de construcció (Impulsem SCCL)

· Arquitecte tècnic supervisor voluntari

· Personal de la Fundació Roure implicat en el seguiment dels casos.

• Habitatges rehabilitats

• Persones ateses

BOTIGA SOLIDÀRIA

HORARI
De dilluns a divendres, de 10 a 20h.
Dissabtes, de 12 a 20h.

La Botiga Solidària funciona des de l’any 1998 i és un espai on les persones amb pocs mitjans econòmics poden adquirir roba i d’altres objectes en bon estat a preus assequibles.

Els clients de la Botiga són principalment famílies de Ciutat Vella, persones derivades d’entitats socials i usuaris dels propis projectes de la Fundació Roure.

La Botiga vol ser un recurs d’integració sociolaboral per a joves sense un futur clar, una possibilitat d’orientació laboral per a adolescents en pràctiques provinents d’entitats socials i, a la vegada, una oferta socioeducativa per a altres escoles de la ciutat.

El projecte vetlla pel desenvolupament sostenible i la cura del medi ambient a partir de la reutilització de roba i altres objectes regalats a la Botiga per persones particulars i per empreses.

• Usuaris diaris

• Donacions totals

BUGADERIA SOLIDÀRIA

HORARI: de dilluns a divendres de 9 a 18h.

La Bugaderia Solidària és un servei social de rentat, eixugada i planxat a preus baixos per a persones amb dificultats econòmiques i per a entitats socials. També treballa la integració sociolaboral de persones en situació de fragilitat. Permet crear llocs de treball estables i és un recurs de formació de bugader per a estudiants en pràctiques provinents d’entitats socials i escoles del barri, i per a persones que han de complir treball en benefici de la comunitat, com a alternativa a la presó.

A més, ofereix servei a empreses privades, provinents del sector hoteler i residències universitàries, que paguen a preu de mercat. D’aquesta manera les empreses treballen la Responsabilitat Social Corporativa amb nosaltres i es creen relacions solidàries entre el món de l’empresa i el de les realitats socials desfavorides.

• Beneficiaris socials atesos

• Kg de roba rentada

• Empreses col·laboradores

TALLER I ESCOLA DE COSTURA EMILI PAPIRER

HORARI De dilluns a dijous, de 10.00 a 19.00 i divendres de 10.00 a 17.00 h

El Taller i Escola de Costura Emili Papirer, a més de realitzar retocs de roba per als veïns del barri, produccions  per a empreses tèxtils i cursos per a particulars, té una important tasca social, ja que destina els seus ingressos principalment a formar persones sense recursos derivades d’entitats socials per a facilitar la seva integració sociolaboral.

• Retocs per als veïns del barri —també amb preus especials per a persones sense recursos.
  • Cursos de formació en costura per a persones amb perfil fràgil que estan en procés de cerca de feina.
  • Produccions per a empreses  —realitzades amb persones vulnerables prèviament formades.
  • Cursos curts, de temàtiques variades per tal que hi puguin participar persones interessades en costura de tots els nivells.
  • Lloguer d’espais —amb maquinària i eines— per a la costura.

• Alumnes en formació

• Peces arreglades per setmana