Projectes

I PROJECTES SOCIALS

CENTRE DE DIA

HORARI
De dilluns a divendres, de 9 a 19 h.
Caps de setmana, d’11 a 16 h.

El Centre de Dia ofereix atenció a persones grans, amb capacitat per a 30 persones, on passen el dia en un ambient confortable i amb l’atenció necessària per a persones amb un cert grau de dependència o, de forma preventiva, per a casos psicosocials complicats.

En moltes ocasions, la situació dels nostres usuaris és d’urgència causada per greus dèficits socials, sanitaris i econòmics. Com que el temps d’espera entre la sol·licitud d’ajut a la dependència i la resolució acostuma a ser llarg, el Centre funciona també com a recurs per a atendre les necessitats més immediates de les persones sol·licitants que es troben en situacions de fragilitat.

Els objectius del Centre són:

• Evitar l’aïllament i la solitud
  • Millorar la qualitat de vida
  • Recuperar i/o mantenir el grau de dignitat i autonomia més gran possible
  • Retardar o prevenir l’increment de la dependència a través de la potenciació i rehabilitació de les capacitats cognitives, funcionals, emocionals, espirituals i socials
  • Desenvolupar l’autoestima
  • Afavorir un estat psicoafectiu adequat i
  • Evitar o endarrerir la institucionalització definitiva no desitjada o desaconsellada.

Altres intervencions en xarxa per a gent gran

Treballem en xarxa en el territori i amb institucions i entitats de fora del territori. Formem part de la Taula de Gent Gran del Casc Antic.Col·laborem amb el projecte Radars, una xarxa de prevenció de situacions de risc en les persones grans, i dinamitzem els Radars comercials Coordinem i dinamitzem l’Escola d’Envelliment Actiu amb xerrades i tallers per tal de millorar la qualitat de vida de les persones grans de Ciutat Vella i dels seus cuidadors.

Des de mitjan 2015 la Fundació també coordina el butlletí La Pregonera, que difon les activitats mensuals que es fan al territori per a les persones grans.

Centre de dia Fundació Roure

• Total de persones ateses

• Nº de places socials al Centre

SUPORT EN DOMICILIS

HORARI
Dies laborables de 8 a 20 h.

Aquest projecte ajuda a millorar la qualitat de vida de les persones grans en la seva pròpia llar i en el seu entorn més immediat a través d’accions concretes en el domicili, com la neteja de la llar, l’acompanyament, la higiene personal…

Totes les accions tenen en compte l’autonomia de la persona gran, respectant al màxim el seu parer i fomentant la seva participació en la concreció del servei sempre que es pugui.

El projecte va destinat a persones grans:

• Que poden patir una situació econòmica precària.
  • Amb malalties cròniques, incapacitats físiques i/o mentals.
  • Que no es valen per elles mateixes en les seves activitats quotidianes.
  • Sense familiars de referència que se’n puguin fer càrrec d’ells.
  • En procés de tramitació d’ajuts públics i amb necessitats d’atenció urgents.
Suport a Domicili a la Fundació Roure

• Domicilis atesos

• Beneficiaris

• Hores de servei / any

VIURE I CONVIURE

El Programa Viure i Conviure de Fundació Roure pretén promoure i facilitar relacions solidàries i d’ajuda mútua intergeneracional. Proposa alternatives al problema de la solitud en persones grans i facilita alternativa d’habitatge als/ a les estudiants joves.

La durada de la convivència com a mínim és per un curs acadèmic, però es pot prorrogar als altres cursos de la carrera, i hi ha uns compromisos a seguir (passar sis nits a casa de la persona acollidora i l’hora d’arribada es a les 22:30h com a màxim).

En l’actualitat hi ha 122 persones vinculades al programa; 61 persones grans i 61 estudiants.

Qui ho pot demanar?

• Estudiants universitaris, de menys de 35 anys, que vinguin a estudiar a la ciutat de Barcelona o rodalies i que tinguin disponibilitat de dues hores diàries per conviure amb la persona gran.
  • Persones de més de 65 anys que visquin preferentment soles i que vulguin compartir la seva llar amb un/a jove.

L’habitatge ha de tenir unes condicions d’habitabilitat adequades i amb possibilitats d’allotjar-hi un estudiant.

Persona gran amb noi jove, del projecte Viure i Conviure de Fundació Roure

On es pot demanar?
Enviar un correu electrònic a: viureiconviure@fundacioroure.org

Com puc contactar amb el programa?
Omplint la sol·licitud que s’obre clicant aquest enllaç.

ÀPATS EN FAMÍLIA

HORARI
De dilluns a diumenge, de 13 a 14 h.

El projecte d’Àpats en Família dona resposta a les necessitats alimentàries de famílies i persones en situació de solitud i precarietat. És un dels tres menjadors socials que acullen famílies a Barcelona.

A causa del reduït nombre de places i l’ambient acollidor, les famílies s’hi senten molt a gust.

Els nostres usuaris tenen garantit almenys un àpat calent diari i tenen la possibilitat d’emportar-se el sopar.

Degut a l’assistència diària podem detectar altres necessitats emergents i derivar els usuaris a altres serveis o projectes que cobreixin aquestes necessitats.

L’ambient del menjador està molt cuidat i s’ofereixen activitats complementàries que ajuden a la relació i el bon ambient.

Menjador social Fundació Roure

• Total de persones ateses

• Núm. total d’àpats (dinars i sopars)

REBOST COMUNITARI

HORARI D'ATENCIÓ A LES PERSONES: Dimarts matí
HORARI DE L'ECONOMAT SOLIDARI: Dimecres de 15 a 17:30 h / Dijous de 10 a 13 h / Divendres de 15 a 17:30 h
(Aquest horari s’ampliarà si fos necessari)

El Rebost Comunitari liderat per la Fundació Roure, és el resultat de la unió dels esforços de diverses entitats que treballen conjuntament per donar resposta a necessitats alimentàries de les persones en situació de vulnerabilitat social. Amb aquest projecte es busca optimitzar els recursos, ampliar la diversificació del productes, evitar el malbaratament del menjar i les duplicitats que donen lloc a desigualtats, i arribar a més persones sense recursos. És un equipament tipus economat.

Aquest recurs permet que les persones i famílies amb necessitats alimentàries puguin triar els aliments que necessitin per a la seva nutrició saludable i no ser receptores passives d’un lot d’aliments.

Les persones que accedeixen al rebost venen derivades per treballadors/es socials de les entitats col·laboradores o per les pròpies de Serveis Socials.

TIPUS DE PRODUCTES

Aliments bàsics: llet, carn, fruita, verdura, pasta, arròs, sucs de fruita, ous, sucre, cacau, iogurts, conserves, llegums, pa, cereals infantils, galetes, formatges, sopes deshidratades, etc.

Altres aliments: plats precuinats, embotits, pastisseria, batuts.

Altres productes d’higiene personal.

Prestatgeries amb menjar del Rebost Comunitari de la Fundació Roure
Rebost Solidari de la Fundació Roure

• Beneficiaris

• Nombre de compres per punts

DUTXES SOCIALS

HORARI
De dilluns a divendres, de 9:15 a 13 h i de 15:15 a 16:15 h.

La Fundació  disposa de dutxes adaptades per a les persones que necessitin utilitzar-les per a la higiene personal.

BENEFICIARIS DEL PROJECTE

Els usuaris venen derivats pel treballador social dels serveis socials del barri i la majoria presenten una o més de les següents característiques:

• Persones grans amb deteriorament físic
  • Persones sense llar
  • Persones amb males condicions d’habitatge
S’OFEREIXEN TOVALLOLES I SABÓ
Servei de dutxes de la Fundació Roure

• Nombre de dutxes totals

• Persones ateses

BOTIGA SOLIDÀRIA

HORARI
De dilluns a divendres, de 10 a 20h.
Dissabtes, de 12 a 20h.

La Botiga Solidària funciona des de l’any 1998 i és un espai on les persones amb pocs mitjans econòmics poden adquirir roba i d’altres objectes en bon estat a preus assequibles.

S’inclou un petit taller de costura on es fan retocs per a particulars i encàrrecs per altres botigues.

Els clients de la Botiga són principalment famílies de Ciutat Vella, persones derivades d’entitats socials i usuaris dels propis projectes de la Fundació Roure.

La Botiga vol ser un recurs d’integració sociolaboral per a joves sense un futur clar, una possibilitat d’orientació laboral per a adolescents en pràctiques provinents d’entitats socials i, a la vegada, una oferta socioeducativa per a altres escoles de la ciutat.

El projecte vetlla pel desenvolupament sostenible i la cura del medi ambient a partir de la reutilització de roba i altres objectes regalats a la Botiga per persones particulars i per empreses.

Botiga Solidària de la Fundació Roure

• Usuaris diaris

• Donacions totals de particulars

• Costura, retocs diaris

BUGADERIA SOLIDÀRIA

HORARI
De maig a novembre, de 9 a 20h. De desembre a abril: de 9 a 18h.

La Bugaderia Solidària és un servei social de rentat, eixugada i planxat a preus baixos per a persones amb dificultats econòmiques i per a entitats socials. També treballa la integració sociolaboral de persones en situació de fragilitat. Permet crear llocs de treball estables i és un recurs de formació de bugader per a estudiants en pràctiques provinents d’entitats socials i escoles del barri, i per a persones que han de complir treball en benefici de la comunitat, com a alternativa a la presó.

A més, ofereix servei a empreses privades, provinents del sector hoteler i residències universitàries, que paguen a preu de mercat. D’aquesta manera les empreses treballen la Responsabilitat Social Corporativa amb nosaltres i es creen relacions solidàries entre el món de l’empresa i el de les realitats socials desfavorides.

Bugaderia Soldària de la Fundació Roure

• Beneficiaris atesos