Continueu venint per ajudar-nos a ser més família de tothom – Editorial Llum Delàs Hivern 2022

25/01/2022

Acabem el segon any marcat per la pandèmia de Covid, amb alts i baixos d’incidència, alts i baixos d’esperances concretes, alts i baixos de pors i, en alguns casos, de tirada de tovallola de les persones que acompanyem, que estimem.
Com mai en temps passats, podem fer una lectura acurada d’aquests alts i baixos concretats en la nostra estimada Fundació.
Hem vist generositats inimaginables, hem vist fidelitats no tan sols als projectes que tiràvem endavant sinó també a les persones de la família del Roure: persones vulnerables, treballadors generosos, patrons ajudadors, empreses amatents, voluntaris compromesos, donants fidels, crítics estimuladors.

Les iniciatives s’han multiplicat: en temps de crisi no serveix de gaire “fer com sempre hem fet”. Hem de mirar les persones de fit a fit, amb els ulls del cor que descobreixen sempre les oportunitats per tirar endavant. Hem reinventat el que fèiem quan les restriccions ens obligaven a retallar i retallar; així hem crescut perquè, mirant les necessitats dels altres, som imparables en les respostes. Més iniciatives, més aportacions a la tasca educativa perquè les persones esdevinguin esforçadament autònomes en la societat empobrida que tenim. Fins i tot hem hagut d’ampliar oficina. Ens ho ha exigit les distàncies necessàries i l’enorme bretxa digital que pateixen les persones grans i les persones sense recursos culturals i tecnològics.
En aquest butlletí voldria fer un agraïment especial als 60 treballadors i als molts voluntaris que han estat al peu del canó, amb somriure i familiaritat, estrenyent els vincles que produeixen canvis a millor i que encomanen força davant de les dificultats i de soledats.
Acaba l’any de gràcia dur i consolador alhora. La porta de casa roman oberta, continueu venint per ajudar-nos a ser més família de tothom.