Entrevistem el Floreal del Centre de Dia

Mirant la vida com un continu aprenentatge

El Floreal fa més de dos anys que assisteix al Centre de Dia de la Fundació Roure

El Sr. Floreal Jimenez Trinidad té 85 anys, va néixer a Badajoz i porta des dels 3 mesos vivint a Catalunya.

Va estudiar un peritatge mercantil i va exercir com a comptable en una empresa química, on pels seus companys era conegut com el “Jymmi”.

La seva meta més important a la vida era poder fer créixer als seus tres fills en una situació millor que la que ell va viure quan era petit, que fossin feliços i tinguessin una infància amb records positius. Però per ell, una de les coses més importants ha estat poder donar-los una bona educació. Se sent molt satisfet que hagin pogut estudiar una carrera universitària i, això el fa sentir molt orgullós i realitzat, ja que sent que tot l’esforç ha donat el seu fruit.

En Floreal és una persona molt sentimental i s’emociona molt quan parla dels seus cinc néts, que li aporten alè i ganes de viure, ja que a alguns d’ells els ha criat des de ben petits i els estima molt. Per ells, és l’Avi Chirichí un sobrenom que li van posar pel seu humor i les seves ganes de fer feliç als altres.

Abans de la situació pandèmica, tenia una rutina diària que no fallava mai. Cada matí anava a fer un cigaló i un puro al cafè per començar el dia amb alegria.

Pel que fa a les aficions, la música ha estat una intensa companya de vida, li agrada molt ballar i en sap molt. Havia ballat Twist, Paso Doble, Txa Txá Txá, etc. De fet, va ser al ball on va conèixer la seva esposa, amb la qual porta casat 56 anys. Fa poquet temps, s’ha atrevit a començar a cantar amb els companys del Centre de Dia i una de les cançons que més li agrada és la d’Amapolas.

Refereix que li agrada tot tipus de música menys l’actual, ja que és massa estrident.

El seu secret per poder viure feliç és acceptar les dificultats de la vida tal com vénen i no donar-los-hi gaire importància. Totes les males notícies tenen una part positiva i d’aprenentatge i sempre hem d’intentar trobar-la per poder viure feliçment.

Entrevista realitzada per Rosa Manyoses el Juliol de 2021

Per la Revista SaludableMENT de l’Escola de l’Envelliment Actiu