22 de març, Dia Mundial de l’Aigua

21/03/2018

Si cerques a Internet “Dia Mundial de l’Aigua”, un dels primers resultats que apareix és el web de Nacions Unides. I el seu text comença així: “La humanitat necessita aigua. Una gota d’aigua és flexible. Una gota d’aigua és poderosa. Una gota d’aigua és més necessària que mai.”

La humanitat necessita aigua. En el nostre Servei de Dutxes atenem 22 persones, derivades de serveis socials, que fan servir les dutxes un mínim de dues vegades a la setmana. Alguns venen cada dia.

En realitat, no és només una dutxa, es troben en un espai on se senten còmodes, conversen amb les persones de la Fundació, es dutxen i es canvien de roba, roba neta. Roba que alguns d’ells renten en la nostra Bugaderia Solidària. La combinació de tots aquests factors és el que aporta dignitat a la persona. “Una dutxa sense muda neta no serveix de res, i una muda neta sense dutxa, tampoc”, ens comenta la Soco Delàs, responsable de l’Àrea  de Projectes Assistencials.

Aquestes persones es dutxen a la Fundació perquè no poden dutxar-se a casa o perquè necessiten ajuda per a fer-ho.

L’any passat s’hi van dutxar un total de 65 persones i van fer un ús de 910 dutxes.