La Fundació Grupo Tragaluz Niños del Mundo col·labora en el projecte “Àpats en família”

12/12/2016

Paula Ospina, directora de la Fundació Grupo Tragaluz Niños del Mundo, ens sorprèn amb una visita. En aquesta ocasió no l’acompanya Tomás Tarruella, soci cofundador del Grupo Tragaluz i fundador de En Compañía de Lobos. Vol veure com està quedant el menjador social, que ha fet un gran canvi. Grupo Tragaluz ha donat taules i cadires, han construït un nou banc que farà que hi hagi més places en el menjador i han pintat tot el menjador i part de les oficines de la Fundació. Des d’aquí volem donar les gràcies a la Paula, en Tomás, en Miquel, la María i equip. Els estem més que agraïts.

—Paula, Grupo Tragaluz és una empresa molt coneguda. Potser no tothom sap que teniu una fundació. Explica’m com es crea i com es relaciona amb Tragaluz.

—L’any 2003, en Tomás va viatjar amb moto pel Llac Turkana i va conèixer uns missioners que feien una gran tasca. Allà va viure la precària situació dels nòmades de la regió. En Tomás va tornar a Espanya pensant en com ajudar a millorar el present i el futur de nens en qualsevol part del món, i d’aquesta inquietud va sorgir l’actual format de la donació voluntària d’un euro per taula, en els locals del Grupo Tragaluz.

»A les taules de tots els locals hi ha un text explicatiu i una descripció dels projectes. Aquesta gran guardiola que s’aconsegueix gràcies a tots els restaurants, es destina directament als projectes.

—Vau començar la vostra tasca col·laborant amb projectes de fora d’Espanya, però d’on sorgeix la idea d’ajudar aquí?

—Abans col·laboràvem molt a Àfrica i Llatinoamèrica, però des de la crisi treballem molt més a Barcelona. Vam veure que aquí hi havia necessitat i vam decidir dedicar recursos a aquests projectes. Actualment s’hi dedica gairebé un 80 %.

—Com i quan comenceu a col·laborar amb la Fundació Roure?

—Vam conèixer la Carmen fa algun temps, però fins fa poc no hem sabut com podíem fer-ho, ja que l’objectiu de la nostra fundació és la infància. Hem col·laborat en la donació d’alguns materials. Més endavant, ens vam adonar que amb el coneixement del Tomás en espai i decoració, i deixant més de costat el fet de fer una gran aportació econòmica, podíem oferir també una ajuda, i d’aquí va sortir el projecte del menjador social.

—En el projecte del menjador social hi heu involucrat també part del vostre equip. Ho feu habitualment?

—Sí, sí, en aquest projecte hem implicat el pintor, la persona que ens fa els bancs i la María, assistent executiva del Tomás. En els projectes en què col·laborem a Barcelona, ens agrada responsabilitzar el mateix Grupo Tragaluz, ja que són ells la cara visible del restaurant i responen les preguntes dels clients, per la qual cosa creiem molt important que se sentin involucrats en el projecte.

—Algun projecte en concret de què estigueu orgullosos?

—Bona pregunta. Un projecte recent que ens entusiasma és el que estem fent ara amb la Fundació Llindar a Hospitalet, que fa formació per a joves en risc d’exclusió. Estem col·laborant amb ells a llarg termini en una escola restaurant que acaben d’obrir a la plaça del Repartidor a l’Hospitalet. Aprofitant el know how de Tomás Tarruella i de José Santiago, cap de cuines de diversos locals del Grup, hem decorat el que serà el restaurant i actualment treballem per incloure dins del temari d’estudis un segell Tragaluz, de manera que el que aprenen en sala i cuina encaixi més endavant en la nostra manera de treballar. L’ideal és que aquests nois, una vegada formats, puguin accedir a oportunitats laborals en el Grup Tragaluz. És un projecte que unifica la tasca social de la fundació amb l’experiència del Grup i més endavant amb les necessitats d’ambdues parts.

—Què és el que més us gratifica quan col·laboreu amb entitats que lluiten per millorar condicions de vida dels nens?

—Veure que aportes un granet de sorra i que hi ha persones que reben aquest benefici. És una gran lliçó de vida que afecta el teu entorn immediat.

—Paula, moltes gràcies per la visita i per tot el que feu per la Fundació.

Per a més informació: