Mantenir-nos actius. Un repte possible

23/03/2018

A Roure ens preocupem per la gent gran. I des del Centre de Dia busquem el millor per a ells. Un dels nostres objectius és que puguin mantenir actius la seva ment i el seu cos a través dels diferents tallers que organitzem, ja siguin de mobilitat, dinamització, manualitats o entreteniment.

Existeixen projectes com “Mira, pensa, recorda” creat per l’Associació Ajudam-Predegent. Aquesta associació treballa per millorar la qualitat de vida de les persones grans les capacitats cognitives de les quals es van debilitant. I ho fa a través de diferents jocs que les estimulen. Aquests jocs, a més de ser divertits, dinàmics i potenciar la sociabilitat entre les persones de més edat, ajuden a desenvolupar la seva autoestima i a fer que ells, individualment o en companyia, sàpiguen gestionar i exercitar la seva ment. Des de la Fundació vam poder gaudir del taller de l’Associació a l’Escola d’Envelliment Actiu, de manera que els nostres avis van poder gaudir dels seus jocs i puzles, a més de passar una tarda molt entretinguda.
A més d’aquest projecte, hi ha altres formes d’exercitar la nostra ment quan ens fem grans. Alguns jocs de taula, com el Memory, els sudokus, o escriure cada dia en un paper què vam menjar el dia anterior són alguns exemples amb què podem mantenir activa la nostra ment i seguir essent tan àgils com quan érem joves.